Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

08 May 2011

The Sting

Jag såg precis film nummer 100 på IMDB topp 100: The Sting. En Ocean's Eleven-liknande blåsningsfilm i 30-talets Chicago. Härlig humor och enkla men finurliga lur, men en tämligen långsam film som inte riktigt faller mig i smaken. Jag visste ingenting om den här filmen när jag startade den, och stilen och settingen lurade mig verkligen. Jag hade gissat att den var inspelad på 40-talet och blev mycket förvånad att det är en klassiker så sent som från 1973. Jag kan inte avgöra om det var ett snyggt stilgrepp eller om den bara har åldrats ganska ovärdigt. Jag gav filmen en trea på filmtipset, men kan ändå hålla med om att den förtjänar sin plats på IMDB-listan som trendsättare.

No comments:

Post a Comment