Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

08 June 2011

Blek, hämmad och okarismatisk

Mitt fackliga medlemskap ger mig många förmåner. Utöver medlemskap i a-kassa får jag billiga försäkringar, bidrag till studentlitteratur, rådgivning och inbjudningar till allehanda spännande seminarier. Häromveckan fick jag en ovanligt upphottad inbjudan till en föreläsning med Johan Rheborg. Det här var ett namn jag inte kände igen alls och jag blev därför mycket nyfiken på varför facket valt att använda denna person som dragplåster till ett informationsmingel, och hur han dessutom skulle lyckas fylla den stora salen på Konsert och kongress.

Föga förvånande är Killinggängets humor inte riktigt min typ av humor och jag var därför tvungen att använda Wikipedia för att ta reda på vem den här människan var. Upptäckten fick det hela att låta betydligt mindre intressant, men jag bestämde mig ändå för att det var ett bra tillfälle att gå på en av mina tre planerade föreläsningar i okända ämnen.

Igår kväll spenderade jag så alltså en och en halv timme på att lyssna på det okända ämnet Johan Rheborgs karriär och personliga utveckling. En ego-monolog av rang! Han raljerade om sin utbildning, sina tidiga arbetsplatser, sina chefer och sin familj på ett mycket underhållande vis för att vara någon med en så extremt icke-spektakulär bakgrund. Mycket trevligt att det här föredraget knappt berörde hans liv som komiker utan fokuserade på helt andra situationer i livet. Tack för det, Unionen!

2 comments:

  1. Kenny Starfighter ju!!! :D

    ReplyDelete
  2. En serie jag faktiskt inte kollade på när jag var liten =)

    ReplyDelete