Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

13 June 2011

Tänker på Finland

Helgen bjöd på ett oanat äventyr. Planen var att jag och mina fantastiska kollegor Jenny och Martin skulle åka på en liten mötesturné med tre städer på tre dagar. I fredags var vi på styrelsemöte i Umeå och i söndags i Västerås. I lördags skulle vi ha varit i Rättvik men med väldigt kort varsel ställdes mötet in. Där satt vi alltså med hotell bokat, bil hyrd och barnvakt fixad, fullt inställda på en helg av arbete. Att köra tur och retur till Linköping ett extra varv för en lördag hemma kändes inte som det roligaste alternativet efter den mödan.

På flygplanet från Umeå tillbaka till södern uppstod så frågan "Är det där Finland?" "Tveksamt men vi kanske skulle ta en 24-timmars?" Ju längre kvällen led, desto mer realistiskt blev alternativet. Vi insåg att vi kunde avboka vårt hotellrum och spara en ansenlig mängd pengar åt förbundet, och samtidigt boka en kryssning för en bråkdel av samma pris. Det blev således en kort natt i Uppsala innan vi bordade 07:45-båten mot Åbo.

Solen låg varm över Östersjön och laddade med alkoläsk spenderade vi stora delar av dagen på soldäck. Även kortspel, disco och det fantastiska bandet Marko Karvonen & Ramona förgyllde denna lördag, utan att för den sakens skull hindra oss från att pigga och fräscha bila vidare mot Västerås klockan 06:30 på söndag morgon. Alla förtjänar en minisemester i Finland.



No comments:

Post a Comment