Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

01 June 2011

Till ärans och hjältarnas land

I helgen besökte jag Berlin tillsammans med Felicia. Till följd av en gratisresa kom det sig att vi åkte nattåg, ett upptåg som i vanliga fall tyvärr vore både dyrare och obekvämare än att flyga. Till resans försvar måste jag säga att det onekligen var mer spännande. Först försökte vi sova instängda i en kvav och varm tågvagn i lastutrymmet på en båt, därefter blev vi väckta av tyska polisen som klockan 03:30 bultade liv i alla resenärer för en nattlig passkontroll. Det kändes lite som ett äventyr värdigt 40-talets flyktingtåg. Men jag måste erkänna att det kanske inte riktigt är en PR-bild värdig EU 2011.

Av vad som väl hände oss i ärans och hjältarnas land finns det mycket att berätta, och vår berättelse är mer än 72 timmar lång så den ska jag inte återge till fullo här. Bland våra bedrifter och bravader kan vi nu lägga följande till listan:

kotte&Nina: Ersättningsbussen från Ostkreuz.
kotte&Nina: Eller hur vi lärde oss att sluta irra och älska Starbucks.
kotte&Nina: Mystiska tavlor och mekaniska monster i Indiegränden.
kotte&Nina: Jakten på den försvunna jackan.
kotte&Nina: För en skålfull nudlar, samt kotte&Nina: För en skålfull nudlar till.
kotte&Nina: Bron över Hackschermarkt.
kotte&Nina: Kompisarmbandet.
kotte&Nina: Femton propagandadrakar på en rad.
kotte&Nina: Trötta fötter.
kotte&Nina - Tidsoptimisterna: Sista tåget till Sverige.



No comments:

Post a Comment