Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

09 August 2011

Ett stycke billig konst

Ett av målen på min lista är att skaffa tavlor jag gillar, ett stort steg för mig som sällan haft någonting på väggarna. Idag fick jag hem mitt första stycke konst: månen av Alfons Mucha. Den här bilden snubblade jag över på Traderas konstavdelning, där jag hittade någon som sålde hela serien med månen och stjärnbilderna, dessvärre i väldigt litet format så det blev inget köp där. Jag köpte den istället i stort och billigt planschtryck, vilket kommer bli alldeles lagom fint i en ram inom kort.
Jag skulle även vilja ha bilden på aftonstjärnan (till höger nedan), men övriga bilder i serien faller mig inte riktigt i smaken. Tyvärr har jag inte hittat den i samma format som den här.
Mer konst av troligen helt annan stil kommer det att bli innan den här punkten är avklarad, men här är ett första steg på vägen.

1 comment:

  1. Bra val, Mucha kan mycket väl vara en av de coolaste konstnärerna som vandrat på jorden (och - baserat på hans tavlor - över himlen).

    ReplyDelete