Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

09 April 2011

Repello

Jag tycker om spel där man måste tänka flera steg framåt och Roborally och Zig-Zag tillhör några av mina absoluta favoriter. Men när det kommer till punkten att man inte bara behöver fundera över ett steg i taget på sin egen väg, utan behöver överblicka ett dussintal olika rörelsealternativ som alla får ytterligare konsekvenser, står det helt still i huvudet på mig. Ricochet Robots eller Go är inte min typ av spel, och det är inte heller Repello.

I det här spelet är målet att flytta sin pjäs på ett sätt som gör att man kan starta så bra kedjereaktioner som möjligt på spelbrädet. Alla pjäser knuffar varandra ett steg vidare och genom att putta de andra brickorna av brädet vinner spelarna poäng. Det här är ett mycket bra brädspel och en välförtjänt vinnare av Guldtärningen 2010. Efter ett par försök vid olika tillfällen kan jag däremot konstatera att det inte är ett spel för mig.

No comments:

Post a Comment