Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

03 October 2011

Köttfri september

Det var en gång en Facebookgrupp som uppmanade till en köttfri september. Till det fanns en punkt på min lista som uppmuntrade mig att ha en köttfri månad. Att ha lite extra stöd och fler låtsasvegetarianer i min omgivning, i synnerhet på jobbet, underlättar och därav kändes det som ett lägligt tillfälle.

Jag är en slentrianköttätare som tycker att mat är roligt och att stekta grönsaker är ett mycket tråkigt enda menyval. Jag är dessutom allergisk mot ett antal grönsaker vilket ofta minimerar matutbudet ytterligare ett steg. Men jag är verkligen inte den som prompt ska äta kött vid varje måltid och när ett roligt vegetariskt alternativ finns brukar det allt som oftast vara förstahandsvalet. Det här var därför en av de lite lättare punkterna på listan.

No comments:

Post a Comment