Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

04 November 2011

Tour de Neigborhood

Det börjar bli kallt och mörkt ute. Snart kommer det dessutom att bli halt och slaskigt, inget cykelväder direkt. Jag tänkte därför ägna nästa lediga dag med fint väder åt att komma iväg på den här tremilsturen som står på listan. Det är ju inte någon ofantligt lång sträcka, men inget som händer till vardags eftersom det kräver att jag cyklar för skojs skull, det finns ingenting som jag behöver ta mig till som ligger på tre mils avstånd.

Jag satt och punktade ut lite sträckor på hitta.se för att få ett grepp om hur långt tre mil egentligen är i den här stan. Det var lite bekymmersamt eftersom jag gärna cyklar cykelväg och dessa fanns inte tydligt utmärkta på kartan. Jag googlade lite efter cykelvägskartor och fick jag en fantastisk positiv upplevelse i knät från kommunen. Någon har nämligen gjort sig besväret att sammanställa två stycken foldrar med rekommenderade cykelturer! Dessa är uppdelade efter olika teman och längder och innehåller både kartor, information om vägunderlaget och beskrivningar av sevärdheter på turen. Fantastiskt!

Veckans träningstips är förövrigt Fitocracy för dig som vill göra träning till ett spel.

No comments:

Post a Comment