Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

19 August 2010

Toy Story 3

Igår såg jag Toy Story 3, en film som släpptes för bara ett par veckor sedan men som redan har letat sig upp på tionde plats på IMDB topp 100.

Filmen handlar om Woody, Buzz och ett fåtal andra ur det gamla gardet, de sista leksakerna som finns kvar. Berättelsen börjar med att pojken Andy ska flytta hemifrån och börja på college - men vad ska han göra av alla gamla leksaker? Den utspelar sig alltså flera år senare än de två föregångarna, och bjuder på ett äventyr i desperationens tecken.

Filmen bjuder på liknande humor som dess föregångare men har fått ett helt nytt djup av att även lägga till många hjärtskärande sorgliga ögonblick. Det gör den här filmen betydligt starkare än Toy Story 2, och även bättre än mitt bleka minne av Toy Story, vilket visserligen är lite tvivelaktigt.

Men är filmen den tionde bästa films som någonsin gjorts? Bättre än Star Wars, Sagan om Ringen, Amélie från Montmartre eller Fight club? Inte en chans. Och efter en titt på IMDB idag så har Toy Story 3, på bara några dagar, halkat ner på en 12:e plats och jag gissar att det kommer att fortsätta snabbt utför.

No comments:

Post a Comment