Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

30 September 2010

Pushing Daisies

Pushing Daisies är en färgglad saga som jag tycker väldigt bra om. Pajbagaren Ned har en magisk superkraft: han kan väcka de döda till liv genom att röra vid dem, men om han någonsin rör vid dem igen kommer de att dö för all framtid. Invecklade relationer, moraliska dilemman och en rejäl skopa humor genomsyrar den här serien och det hela är strålande paketerat i ett berättarformat som påminner mycket om Big Fish.

Serien landade på gott och ont på knappa 22 avsnitt. Slutet kom abrupt och kändes lite improviserat, men jag tror inte att serien hade lyckats hålla humöret uppe i en säsong till. Ett extra avsnitt eller två hade däremot räckt bra för att landa lite mjukare.

No comments:

Post a Comment