Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

14 October 2010

Aniara

Det är långt kvar innan jag har klarat min lista. En punkt jag ännu inte haft tillfälle att påbörja är målet att se 10 teaterpjäser eller musikaler innan jag fyller 25. Igår såg jag en så himla fin affisch för Den lilla sjöjungfrun, som sätts upp av Unga Dramaten senare i höst. En av mina absoluta favoritsagor dessutom så jag är ju lite sugen :)
Ellen Mattsson, Foto: Klara G.
Men det jag ser fram mest emot just nu är Aniara, som har premiär på Stadsteatern om en vecka. Pjäsen är en ny dramatisering av Harry Martinssons rymdepos. Berättelsen handlar som bekant om skeppet Aniara, som kommer ur kurs på sin färd mot Mars, och om människorna som befinner sig ombord och som kastas ut i den okända rymden. Som dragplåster på pjäsens affisher hittar vi ingen mindre än den fantastiska Helen Sjöholm som spelar en av huvudrollerna.
Helen Sjöholm, Foto: Nadja Hallström.
Här i ett av de starkare styckena ur Kristina från Duvemåla.

No comments:

Post a Comment