Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

31 December 2010

Små steg på vägen

Jag hade tänkt skicka massor av julkort i år eftersom det inte finns så många konventionella tillfällen att göra det under året som kommer. Den lilla spelbutiken som handhar försäljningen av vykort och frimärken i Huvudsta hade dessvärre bara groteskt fula kort som jag inte ens ville skicka till min farmor. Av någon anledning kom jag mig inte för att åka någon annanstans i jakt på snyggare kort. Därför blev det bara ett enda kort skickat i år, och det var ett väldigt fint och bra som jag skapade i postens onlinetjänst för att skicka julkort med egna motiv.

Ett annat litet steg på vägen är att jag börjat träna 100 pushups. Knästående armhävningar till en början, med tanken att så småningom kunna övergå till det vanliga programmet utan att det känns helt meningslöst. Det finns inte en chans i världen att jag kommer kunna göra 100 armhävningar på sex veckor, men jag hoppas på att komma dit innan jag fyller 25 åtminstone. Parallellt med armhävningar kommer jag även följa 200 squats, vilket känns lite roligare eftersom mina benmuskler är i betydligt bättre skick än min överkropp. Jag överväger att även hoppa på 200 situps för att få till ett ganska heltäckande styrkeprogram att göra hemifrån. Alla tre programmen har superbra iphone-appar som håller reda på hur många reps man ska göra varje dag, loggar hur många man har gjort, tar tid i pauserna mellan seten och kan lägga in påminnelse om när nästa träningspass är.

Ett lite större steg på vägen är att vi kommer att flytta i mars. Det känns superbra för det är ett steg som öppnar för flera av punkterna på listan: inflyttningsfest, köpa ny säng, skaffa cykel (småstad!) och kanske även passa på att inreda med några nya tavlor.

1 comment:

  1. Heja heja. :)

    Jag kör också 100 pushups och 200 squats. Armhävningarna på knä, såklart, men jag tänker också göra om programmet med "riktiga" när jag har klarat hundra svagis-armhävningar. Jag har kört tre veckor av programmet hittills, men det har tagit längre än tre veckor i praktiken eftersom jag är väldigt dålig på att hålla det till en dag mellan passen. Brukar snarare bli två, ibland tre.

    ReplyDelete