Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

01 February 2011

Fackligt engagemang

Någonting jag glömt att rapportera är att jag till slut bestämde mig för att gå med i Unionen. Jag ansökte om medlemskap efter att jag blev avvisad av Jusek i somras och har alltså varit medlem ganska länge. Eftersom mina lönespecifikationer inte innehåller mitt personnummer och jag arbetat utan anställningsavtal större delen av året har jag däremot inte kunnat gå med i Unionens a-kassa. I samband med att jag blev beviljad en lägenhet i vintras (snart dags för flytt!) såg jag till att få ett avtal fixat, och nu har jag dessutom fått tummen ur att ansöka om medlemskap i a-kassan. En bra trygghet eftersom jag känner mig mindre och mindre sugen på att återvända till studentlivet, som alltid varit backupplanen annars.

Därmed kryssar jag av den tionde helt avklarade punkten på listan.

No comments:

Post a Comment