Det här är min lista över 101 saker att göra på 1001 dagar. Listan påbörjades den 2:a augusti 2010 och avslutas på min 25-årsdag den 29:e april 2013. Här bloggar jag om hur jag uppfyller mina mål.

24 June 2011

Utan nät i sju dagar försmäktar vi på denna ö

Jag misslyckades med månadens bilder även det här försöket. Vi har spenderat den senaste veckan på semester på Malta, och det var kanske lite optimistiskt att tro att jag skulle ha tid, ork och nätverk att upprätthålla den dagliga bilduppladdningen. Istället har jag haft en riktig semester och klarat av två andra punkter:

Jag har inte använt internet alls, från avresan och fram till hemresedagen. Min iPad har legat inlåst i ett kassaskåp på hotellet, eller varit utlånad till medresenärer med särskilda internetcravings. Själv har jag inte petat på den. (Och för er som är vassa nog att notera att jag postat blogginlägg under den här perioden så beror det på schemaläggningsfunktionen :-)) Jag har dessutom haft mer än ett dygn utan mobiltelefon. Även denna har legat inlåst i ett skåp, orörd ofta mer än 24 timmar i streck. Under hela resan har telefonen varit i flygplansläge och okontaktbar, även när jag använt den som mp3-spelare eller spelkonsol.

Tyvärr resulterar det i sådana spännande saker som 172 olästa mail att titta på vid hemkomst, så jag vet inte riktigt om det känns värt att ha den här typen av pauser.

No comments:

Post a Comment